Hvad skal jeg vide om SEO i 2019? - CKO
15705
post-template-default,single,single-post,postid-15705,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Hvad skal jeg vide om SEO i 2019?

Hvad skal jeg vide om SEO i 2019?

I takt med internettets hastige udvikling, så er der også sket ændringer i forhold til, hvordan I som virksomhed når ud til kunder eller skaber opmærksomhed. Det er ikke længere nok at have en reklame på en bus eller at smide flyers i postkasserne. Nu gælder det nemlig om at gribe medierne og forstå at udnytte den digitale verdens fulde potentiale. Du kan ty til de sociale medier og interagere med interesserede og skabe opmærksomhed, men det ændrer ikke ved din hjemmesides placering på forskellige søgemaskiner som Google, og her skal der andre ressourcer til. De senere år har der været stort fokus på SEO, som netop kan hjælpe dig med at få en topplacering på Google, så du nemmere kan få fat i kunderne og fange deres interesse. Men hvad er SEO?

 

Hvad er SEO?

Først skal vi lige have på plads, hvad SEO helt præcist er for en størrelse. SEO er en proces, der hjælper din hjemmeside til at blive rangeret længere oppe ved f.eks. en Google-søgning. I stedet for at ligge på side 3, så kan du måske komme op som nummer to eller tre på den første side, og det giver pote i sidste ende. SEO er en forkortelse af Search Engine Optimization, som på dansk oversættes til søgemaskineoptimering. Når du bruger SEO, så arbejder du med at lave en søgemaskineoptimering ved hjælp fra søgeordsanalyser, tekstforfatning og teknisk optimering. Derudover er der også fokus på omtaler og links, der navigerer andre over på din hjemmeside.

 

Linkbuilding

I takt med en stigende popularitet inden for søgemaskineoptimering, så er der hårdere konkurrence om gode rangeringer, end hvad der nogensinde har været tilfældet. Derfor skal du i 2019 have et stort fokus på at få produceret linkbuilding-tekster, der er forskellige tekster om et givent emne, som bliver publiceret på en anden hjemmeside. Det lyder mere kompliceret, end det er, så lad mig uddybe med et eksempel.

 

Du får produceret en tekst, hvori der bliver indsat et link på et bestemt sødeord omkring emnet. Det kan være søgeordet ”forsikring”, hvorpå en interesseret læser kan klikke og bliver navigeret videre til din hjemmeside. Denne tekst bliver publiceret på en anden hjemmeside. Ofte er det en fordel at alliere sig med et tekstbureau, som har deres spidskompetence inden for linkbuilding, så du er sikker på, at du får en tekst af god kvalitet, og som overholder alle krav.

 

Skriv noget du gerne vil læse

Før har det handlet om at skrive lange tekster, hvor det gælder mere om at fylde ud med ord, end det gælder om kvaliteten. Sådan er det ikke i 2019, for Google er blevet klogere. I stedet for skal du fokusere på tekster, der er af god kvalitet, og som er interessante for din læser. Du skal sørge for at have tekster, som du selv ville læse. Igen kan det være godt at få hjælp hos specialister inden for området, da de ofte har god erfaring med at skrive tekster, der fanger læseren.

No Comments

Post A Comment