Sådan kommer du i gang med digitaliseringen af din virksomhed - CKO
15677
post-template-default,single,single-post,postid-15677,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Sådan kommer du i gang med digitaliseringen af din virksomhed

Sådan kommer du i gang med digitaliseringen af din virksomhed

Digitaliseringen af både større, mellem og små virksomheder er kommet for at blive. Ved hjælp af digitaliseringen får små og mellemstore virksomheder de samme muligheder vedrørende konkurrencekraft som deres langt større konkurrenter.

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde
med de omtalte virksomheder, eller de virksomheder, der linkes til.

Regeringens udspil ”Strategi for Danmarks digitale vækst” skal endvidere være med til at gøre Danmark til en digital frontløber. Udspillet lægger samtidig vægt på vigtigheden af at få digitaliseret landets små og mellemstore virksomheder, så der kan skabes endnu flere arbejdspladser og vækst i det danske land. Er du som virksomhedsejer nysgerrig efter at vide, hvordan du kan implementere den spændende digitalisering i virksomheden, får du i det følgende tre gode råd til formålet.

Find løsninger, som passer til din specifikke branche

Det er bestemt ikke alle digitale løsninger, som henvender sig til enhver branche. Hvis du befinder dig i detailbranchen, er der eksempelvis opstået et endnu større behov for at få mest muligt ud af sine kundedata – i hvert fald, hvis virksomhederne har forstået den vigtige ressource i at kende til forbrugernes præferencer og købsprocesser. Hermed skal du, som virksomhedsejer i detailbranchen, finde konkrete løsninger, som vil skabe ny vækst og spændende muligheder i den specifikke branche. Er du på den anden side en håndværker eller produktionsvirksomhed, skal andre løsninger på bordet. Her gælder det blandt andet om at digitalisere sin tilbuds- og indkøbsproces, så virksomheden kan brillere inden for det bestemte fagområde.

Vælg en leverandør med baggrundsviden om branchen

Efter at have fundet en spændende eller flere interessante digitale løsninger, som du ved vil gavne din virksomhed, gælder det om at finde en leverandør, som kender til din branche. En uvidende konsulent vil ikke kunne hjælpe dig med at få implementeret løsningen ordentligt og vil samtidig ikke kunne påpege, hvis løsningen skal byttes ud med en anden mere passende løsning. Find derfor frem til de rette fagfolk med en dyb brancheviden, så du kan få virkeliggjort løsningen så hurtigt som muligt og hermed skabe den ønskede vækst i virksomheden. Et konsulenthus som Lemon Marketing er blandt andet en mulig leverandør, som tilbyder specialiseret viden omkring Microsoft-baserede business intelligence-løsninger og Performance Management. Husk dog på, under valget af den pågældende leverandør, at løsningen skal være til at betale og med lave startomkostninger, så du kan få grønne tal at se ved implementeringen af den nye digitale løsning.

Vær nysgerrig og udvid løsningen i takt med væksten

Mange udenlandske virksomheder sidder ofte inde med fordommen om, at danske virksomheder ikke kan tage sig sammen, når emnet drejer sig om nytænkning og spændende tiltag i virksomheden. Dog har flere og flere leverandører af digitale løsninger erfaring med, at deres kunder åbner op over for de nye løsninger, hvis bare leverandøren forstår branchen og virksomhedens situation ordentligt. Som virksomhedsejer er det endvidere vigtigt, at du konstant er nysgerrig og har en dyb forståelse for IT. Sørg ligeledes for at udvide den implementerede løsning i takt med, at din virksomhed vækster. På denne måde kan der skabes økonomiske eller effektivitetsmæssige gevinster, så din arbejdsplads med garanti vil værdsætte beslutningen omkring de digitale løsninger.

No Comments

Post A Comment