25 nov Digital Marketing – Din vej til øget synlighed online
I dag findes der alverdens typer digitale marketingbureauer, og det kan være svært at finde rundt i, hvad de hver især tilbyder deres kunder. Digital marketing er en bred vifte af discipliner, der kan være med til at skabe mere trafik til din hjemmeside, hvis det er målet.
På Google skal du gerne ligge i toppen af Google søgeresultater for at brugerne klikker ind på netop din hjemmeside. For at kunne nå toppen eller bevare pladsen på toppen, er det vigtigt at klargøre relevante søgeord for din forretning. Relevante søgeord betyder overenstemmelse mellem dit budskab og dine produkter.
Nogen websteder bruger penge på betalte annoncer for at stryge til tops på relevante google søgninger. Det gøres gennem Google Ads, hvor der udvikles relevante, kreative og unikke annoncer, der skal fange brugeren opmærksomhed, for at kunne afføde konverteringer.
Der kan dog også fokuseres på organisk fremgang, ved søgemaskineoptimering. Søgemaskineoptimering indbefatter mere end 100 forskellige discipliner, som Google vurderer din hjemmeside ud fra. Outreach er en af de mest kendte discipliner, der går ud på at skrive unikt tekstmateriale med relevante søgeord på autoritære hjemmesider, og så linke til din egen hjemmeside. Det vigtigste ved linkbuilding er kreativiteten og at kunne informere andre brugere på det givne site med kvalitetsindhold.
Annoncering på sociale medier kan være en god måde at skabe awareness omkring dit brand på eller en mulig vej til trafik. Med betalte annoncer på f.eks. Facebook kan du målrette dit indhold til at ramme en bestemt målgruppe geografisk. På den måde rammer du bedre relevante kunder, som øger chancen for en konvertering.
No Comments