Sådan kan du øge konverteringer på din webshop - CKO
15681
post-template-default,single,single-post,postid-15681,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Sådan kan du øge konverteringer på din webshop

Webshop

Sådan kan du øge konverteringer på din webshop

Det er enhver webshops-ejers store hovedpine at skulle øge sine konverteringer, og rigtige mange oplever at blive frustreret over, at de mange besøgende ikke ender med salg. Men hvad skyldes det? Her i artiklen dykker vi ned i nogle af de tiltag, du kan gøre dig, hvis du skal øge muligheden, for at dine besøgende ender med at købe dit produkt.

En brugervenlig og godt designet side

Kundernes førstehåndsindtryk er utrolig vigtigt. Ser din butik grim, kedelig og trist ud, vender de rundt hurtigere, end de kom ind, hvilket gælder både fysiske- og online butikker. Og i virkeligheden er det måske endda vigtigere online, fordi her er ingen ekspedient, der kan fungere som guide. Det betyder, at din webshop skal være flot, men tilmed skal den være overskuelig, brugervenlig og overordnet nem at navigere sig rundt på. Er du ikke selv ekspert i at designe et online univers, er dette område et sted, hvor du skal hente professionel hjælp, fordi du må under ingen omstændigheder gå på kompromis her, hvis du vil øge konverteringerne. Et webbureau, som nok skal gøre din hjemmeside spiselig, som var det en lagkage, er Youfront. De har flere års erfaring og har hjulpet flere større virksomheder med netop denne del.

Lav Call-to-action knapper på din side

På din hjemmeside skal du hele tiden forsøge at lede dine besøgende mod den handling, du ønsker de skal foretage. Det kan være tilmelding til nyhedsbrev, tilføj produkter til kurv, check out, kontakt os, eller noget helt andet. Dog er det vigtigt, at du finder ud af, hvad du ønsker, de besøgende skal gøre, og når det er gjort klar, kan du rykke videre til næste del. Her handler det om, at du skal lave nogle CTA-knapper (Call to action) på din side, så du opfordrer dem til en handling. Ofte bliver det gjort med farverige og større knapper, men har du andre ideer, skal de naturligvis også testes af, så du kan se, hvad der faktisk virker bedst.

Gør noget unikt for kunderne

Der er et hav af webshops efterhånden, og der er sikkert også mange i den branche, hvor du befinder dig. Derfor er det vigtigt, at du yder en service overfor dine kunder, som adskiller sig eller i hvert fald bare sikre, at du tager rigtig godt hånd om dem, så de altid har en god oplevelse. Det kan du gøre på flere måder, men eksempelvis er det bevist gang på gang, at fri fragt har stor betydning, ligesom en forlængelse af returretten ofte har en høj effekt. Derudover er en livechat en eminent mulighed, da du kan give dine kunder en hurtig og meget personlig betjening, hvilket mange sætter pris på hvad enten det er online eller i fysiske butikker.

Fremvis anmeldelser fra glade kunder

Vi mennesker er flokdyr, hvilket betyder, at vi gør, hvad andre gør. Vi vil gerne være sikre i vores valg og har svært ved at skal være firstmovers. Netop derfor er det oplagt, at du fremviser dine gode anmeldelser på Google, Trustpilot, Facebook osv. På den måde fremviser du noget social proof, som kan være en særdeles effektiv måde at øge sine konverteringer, og det er meget muligt, at du hurtigere oplever effekten.

Der er mange områder, du kan gribe fat i, når du skal øge konverteringerne, men her har du nogle af de mest brugte samt effektive strategier, som du passende kan tage til overvejelse.

No Comments

Post A Comment